2009. május 11., hétfő

íme amiért mennék...

Ilyen kint tuti nem fordul elő...De ha mégis, akkor mea culpa... Azt gondolom, hogy az amúgy is átlagnál kicsit érzékenyebb lelkemet, egy ilyen nevezzük nyugodtan megrázkódtatásnak, indítja az "INNEN EL" feliratú gomb benyomására a kezemet....

2009.04.09.-én utaztam a 7-es buszok valamelyikén, tanárnőmmel délután 6-és 7 óra magasságában, amikor egy ellenőrnő érkezett mellém.
Kérésére elővettem a tárcámat, és megmutattam az érvényes szelvényemet. Erre a „hölgy” megkért rá normális hangnemben, hogy adjam át a szelvényt.
Azt gondoltam hamisnak hiszi, ezért jóhiszeműen átnyújtottam neki, mivel tudtam, hogy ilyen probléma nem lehet.
De ekkor észrevettem, hogy a szelvényt a háta mögé rejti.
Ekkor nagyon felháborodtam, és többszöri kérésre sem adta vissza a szelvényemet. Hangos szóváltásba keveredtem vele.
Sőt, mivel a körülöttem lévő utasok is hangos szóváltással kérték hogy adja vissza a tulajdonomat,
megmakacsolta magát, és hamarosan a táskájában landolt a szelvényem, ami 9 ezer forintot ér.
Tehát ha jól értelmezem, ellopta (az ugyan kis értékű), de vagyontárgyamat.
A nagy szóváltásra, a buszvezető, vagy egy másik kolléga kihívta a rendőrséget, mivel a kollegina azért mert hozzá értem kitalálta, hogy én őt elkezdtem fojtogatni. Természetesen ez nem igaz. Erre tanúm is van, de azért, ha akkor a rendőrséget kihívja, nyilván én lettem volna aki pórul jár ez esetben.
Így el akartam hagyni a helyszínt, mivel semmi kedvem nem volt egy őrült miatt az estémet a kapitányságon tölteni.
Ámde nem tudtam leszállni a buszról, mivel a buszvezető nem nyitotta ki felszólításra az ajtót. Ekkor beszéltem a kedvesemmel, telefonon, aki javasolta hogy jegyezzem meg a sofőrnek, hogy korlátozza a személyi szabadságjogomat, és én őt ezért be fogom perelni.
(Természetesen nem teszem meg), nem kívánok egy ilyen blamázs miatt bíróságra járkálni, de kérdem milyen jogon tesznek ilyet velem.
Jelzem a szelvényemet, ami az én átvitt értelemben pénzem, milyen jogon tartja magánál egy ellenőr. Most is nála van….És még érvényes volt 22.-ig…
Nem fogok az összegbe belerokkanni, de fel vagyok háborodva, hogy az, akinek nincs jegye, az megússza, én meg aki még egyszer sem blicceltem az életben, velem meg packáznak. Az meg hogy meggyanúsít azzal hogy fojtogatom, egyszerűen el sem hiszem.

Ami még hozzátartozik az alábbiakhoz, hogy az előttem ülő férfi, akinek kezeletlen jegye volt, bérlete meg semmi, simán megúszta büntetés nélkül az utazást.
Nekem ennek ellenére, valóban kezeletlen DE ÉRVÉNYES bérletszelvényem volt azonosító tok nélkül, de minden erre a hiányosságra utaló megjegyzés nélkül utaztam a bkv járatain, idestova 10 éve. A bérletszelvényt egy kis műanyag ablakban tartottam a tárcámban.
Nem vagyok elfogult, ezért látom az ő oldalát is, miszerint az eljárás jogos lett volna a részéről… de így kell ezt intézni tényleg???

4 megjegyzés:

  1. Azt hiszem nem ment el az előző kommentem, de kb ez volt:
    Jaj, de nagy kár, hogy nem hívtatok rendőrt! Biztos, hogy nem te jártál volna pórul, hanem az ellenőr (biztos, hogy ellenőr volt?)!
    Egy busznyi tanúd volt, hogy nem fojtogattad, és nem úgy vannak a dolgok, mint a filmeken...hidd el, ilyenkor rendőr kell.
    Másrészt pedig esetleg megjegyezted a számát az ellenőrnek? Volt kitűzője??
    Felháborító! Esetleg a BKV-hoz is fordulhatsz. Legközelebb ha ne adj isten ilyen történik, HÍVJ RENDŐRT!

    VálaszTörlés
  2. Köszi az együttérzést.. Én az a baj, hogy ilyen esyetben akkor is bekerül mindenféle rendszerbe, hogy ez és ez történt.. Én nem akartam, hogy esetleg ha ne adj isten bármi történik a jövőmben, akkor egy ilyen hülyeség ott díszelegjen... Az meg hogy ez az egész engem mennyire sokkolt... Volt aki kérdezte a nő számát, de én nem emlékszem hogy egyáltalán erre válaszolt volna. Kitűzője viszont szerintem nem volt, de tuti ellenőr volt. Ha nem az lett volna, ebben a közjátékban az biztos kiderült volna. Ha más nem akkor a buszsofőr jelezte volna. Gondoltam hogy a BKV hoz fordulok, de jobb a békesség. Inkább lenyeltem a békát, és vettem új bérletet.

    VálaszTörlés
  3. Ez tipikus eset a B*****lan besavanyodott emberke tipus. De ha még egyszer ilyen eset lenne sztem is KI KELL hívni a rendőröket, azt hiszik h övék a BKV :D
    Minap bementem az Anatómiai múzeumba, és persze elém állt a takarító nénike, fennhangon: Kit keresek? Mit szeretnék?....stb Nem is tudom mit hisznek magukról, milyen beosztásban vannak ... áhh
    Hagyom mert csak felhúz :) elvégre a nyugodt életért választottuk célul a nagy Au-t :)

    csoki

    VálaszTörlés
  4. Igen engem is az utolsó mondatod vonz oda leginkább. Mi a fontos ha nem a nyugalom. Ha bolondítani akarom az életem, majd megteszem én magam, nem kell hozzá segítség :)

    VálaszTörlés